"Quest bewijst dagelijks wat de toegevoegde waarde is van een ijzersterk merk. Wij worden serieus genomen, bij alles wat we doen, met onze 22 tijdschriften en ons enorme digitale bereik." Hoofdredacteur Thomas Hendriks

Quest is een van de grootste tijdschriften van Nederland en ongeëvenaard in het populairwetenschappelijke segment. 1,1 miljoen Nederlanders lezen maandelijks Quest, waarvan 716.000 de boodschappen doen. Het tijdschrift brengt een combinatie van leuke, toegankelijke en wetenschappelijk onderbouwde content met een grote dosis humor. Quest is braintainment: al lezend word je op een leuke manier wijzer.

Merkwaarden

Wil jij dezelfde doelgroep bereiken? Dan werken we graag met je samen! Uiteraard is het mogelijk om te adverteren in ons blad en online, maar we brainstormen ook graag over andere vormen. Denk aan het succesvolle platform 'Quest Test Nederland', of de veel verkochte scheurkalender. Uitermate geschikt voor branded content. En we maken ook volwaardige magazines in opdracht. Op die manier heb je gegarandeerd bereik onder onze trouwe abonnees, en de oplage is uit te breiden voor relaties en/of mee te sealen in de losse verkoop.

De Quest-lezer is:

  • Hoogopgeleid en nieuwsgierig
  • Man (57%) én vrouw (43%)
  • Tussen de 20 en 49 jaar
  • Impulsief en avontuurlijk
  • Zeer geïnteresseerd in technologische ontwikkelingen

Magazine

Quest verschijnt maandelijks in een verspreide oplage van 162.905 (bron: HOI, Instituut voor Media Auditing Q2 2014). Daarnaast maakt de redactie van Quest diverse specials in opdracht van adverteerders zoals NWO, de brandweer en defensie. Quest is ook digitaal verkrijgbaar via de Appstore, Google Play Kiosk en Blendle.

DOWNLOADS
Online

Online

Op quest.nl publiceren we dagelijks interessante weetjes en feitjes uit de populair-wetenschappelijke hoek. Daarnaast betrekken we met Quest Test Nederland onze lezers actief bij allerlei onderzoeken. Hoe slapen we? Hoe seksen we? Hoe schoon is ons huis? De resultaten publiceren we op diverse platformen. Quest.nl bereikt gemiddeld 225.000 unieke bezoekers en 2 miljoen pageviews per maand.

Naar de website
DOWNLOADS

Merkextensies

Quest Test Nederland

Hoe kunnen we onze lezers meer betrekken bij onze content? En hoe kunnen we tegelijkertijd de wetenschap helpen met het verzamelen van relevante data? Zouden onze lezers misschien wetenschappelijke ‘proefkonijnen’ kunnen worden?

Ja, zo bewijst Quest test Nederland. Dit digitale platform is bovendien het antwoord op de eerste 2 vragen. In korte tijd is Quest test Nederland een eigenwijze en zeer succesvolle digitale versie van Quest geworden. Inmiddels hebben honderdduizenden bezoekers onze online tests gedaan. De resultaten vertalen wij naar verhalen in Quest en universiteiten en instellingen gebruiken ze ten behoeve van wetenschappelijk onderzoek. Voorbeelden van onderzoeksvragen zijn: zou je nu weer slagen voor je theorie-examen? Herken jij de leugenaar? Hoe autistisch ben jij?

Meer over Quest Test

Download Brandbook

Quest Specials

Naast het maandblad verschijnen ook verschillende Quest-specials in de winkel.

  • Quest Psychologie: verschijnt 4 keer per jaar.
  • Quest Historie: verschijnt 4 keer per jaar.
  • Quest in Beeld: jaarlijkse uitgave met de mooiste populair wetenschappelijke beelden inclusief korte toelichting.
  • Quest101: jaarlijkse uitgaven met de beste ingezonden vragen en antwoorden van lezers.

NIEUWS/Quest

Quest lanceert nieuw tijdschrift: Quest Junior

De eerste abonnementen zijn afgesloten en de eerste lezersvragen komen binnen. Maar liefst 500.000 nieuwsgierige jongens en meisjes tussen 8 en 12 jaar hebben de afgelopen week in de klas een cadeautje gekregen: de allereerste Quest Junior. lees meer

Meer G+J nieuws