GLAMOUR MAAKT FEMINISTISCH STATEMENT MET NUMMER DAT 100% GEMAAKT IS DOOR VROUWEN

  • Met het novembernummer maakt Glamour wereldwijd in 17 landen een feministisch statement
  • Uniek initiatief voor het ondersteunen van vrouwelijk creatief talent binnen de industrie
  • Glamour start de discussie rondom gelijke salarissen voor mannen en vrouwen in dezelfde functies
  • Stella McCartney ontwerpt exclusief limited edition ‘women empowerment’ t-shirt

 

Amsterdam, 2 oktober 2017 – Glamour lanceert op 3 oktober wereldwijd in 17 landen haar novembernummer, welke volledig door vrouwelijk talent is gemaakt. De Glamour covers in zowel Frankrijk, Spanje en IJsland tot aan de VS, Zuid-Afrika en Brazilië hebben allen dezelfde cover met actrice en activist Zendaya in het Stella McCartney shirt. Glamour wil met de campagne #PoweredbyWomen een bijzonder statement maken voor feminisme en gendergelijkheid en wil hiermee wereldwijd vrouwelijk talent ondersteunen en stimuleren.

 

Glamour is wereldwijd een van de grootste vrouwen mediamerken en support met de dit november issue vrouwen op de meest zinvolle manier; door hen in te huren en zo te helpen een significant verschil te maken binnen de mode-industrie en daarbuiten. Daarnaast ontwierp Stella McCartney exclusief een limited edition T-shirt ter ere van dit initiatief, dat tevens de cover siert in alle zeventien landen. Anke de Jong, Hoofdredacteur Glamour: “Glamour staat voor girls need to support girls. We willen wereldwijd laten zien dat er ongelooflijk veel vrouwelijk talent bestaat! Zijn we dan tegen mannen? Absoluut niet! Maar laten we er met z’n allen voor zorgen dat vrouwen en mannen in dezelfde functie hetzelfde betaald krijgen, dat meer vrouwen topfuncties bekleden en dat er bijvoorbeeld eindelijk eens een vrouwelijke premier komt. Met het initiatief #PoweredByWomen creëren we een beweging. Women’s rights are human rights!”

 

Salariskloof

Glamour heeft met alle 17 landen samen gewerkt aan een video om de campagne kracht bij te zetten. In de video zitten influencers, celebrities en de verschillende hoofdredacteuren van Glamour. De video gaat vooral over de salariskloof tussen mannen en vrouwen.  Volgens de World Economic Forum Project kan het namelijk 170 jaar duren voordat deze salariskloof gesloten is. Voor Glamour is dat niet snel genoeg, daarom is er gezamenlijk gekeken naar wat Glamour kan betekenen in het representeren van het werk van vrouwen wereldwijd.

 

Stella McCartney

Voor de campagne #PoweredbyWomen heeft Stella McCartney een exclusief vrouwen empowerment T-shirt ontworpen met de tekst ‘Women Power Love’. Stella: “Ik wilde een T-shirt maken dat vrouwen een gevoel van macht geeft, en ze aanmoedigt om ‘naar binnen’ te kijken, en van zichzelf en anderen te houden. Daarnaast vind ik het belangrijk om een statement te maken dat uitdraagt wat er nu aan de hand is in de wereld. Het is tijd om je uit te spreken. Van vrouw tot vrouw.” Vandaag zal Stella haar Glamour T-shirt met trots tonen in haar show tijdens de Paris Fashion Week.

 

* Het Stella McCartney t-shirt is vanaf 2 oktober te pre-orderen voor consumenten. Een deel van de opbrengst wordt gedoneerd aan Glamour’s The Girl Project (https://www.glamour.com/inspired/the-girl-project).

LEES OOK

WEHKAMP NIEUWE PARTNER VAN GLAMOUR BEAUTY TV

wehkamp is de nieuwe preferred e-tailer van Glamour Glamour Beauty TV binnen drie kwart jaar op 230.000+ unieke gebruikers De fijnste beautyproducten direct in de video’s te shoppen bij wehkamp   Glamour Beauty TV is 1 november... lees meer

Meer G+J nieuws