Anke de Jong
"Glamour is het allerleukste merk voor jonge vrouwen in Nederland en staat dagelijks met hen in contact, of dat nou via het magazine is, een event als National Glamour Day of via Glamour Beauty TV. Glamour is waar de lezer is." Hoofdredactrice Anke de Jong

Glamour is al tien jaar het grootste fashion & beauty magazine van Nederland. Altijd on trend en boordevol met het laatste en leukste fashion-, beauty- en lifestylenieuws. Glamour is stylish, slim, fun en met heel veel liefde en plezier gemaakt. Glamour is het enige magazine in Nederland dat high-end fashion toegankelijk maakt. Terwijl veel modebladen een droom creëren, maakt Glamour deze droom bereikbaar.

Glamour wordt maandelijks door meer dan 180.000 vrouwen gelezen. Elke maand verrassen, inspireren en verleiden we hen via het blad, Glamour's online en social kanalen en op onze events.

Merkwaarden

De Glamour-lezeres is 27 of voelt zich 27. Ze is bovenmatig geïnteresseerd in mode en beauty en altijd online. Ook houdt ze van uitgaan, feesten, festivals, reizen, liefde en celebrities. Ze heeft een gezonde lifestyle die samengaat met wijn, chocolade en een designer bag. Glamour is met de pijlers fashion, beauty, health, celebs, liefde, mind, food, carriere en living haar ultieme Life & Style Guide.

Download brandbook NL

Download brandbook EN

De Glamour-lezeres:

  • Is bovenmatig geïnteresseerd in mode en trends (index 344)
  • Shopt vaak en graag (index 202)
  • Is zeer geïnteresseerd in make-up en lichaamsverzorging (index 238)
  • Besteedt meer geld aan cosmetica dan andere vrouwen (index 240)
  • Is een trendsetter op het gebied van mode en cosmetica (index 314, 478))
  • Houdt van reizen, vakantie en bezoekt geregeld festivals (index 145, 250)
Bron: NOM Print & Doelgroep Monitor 2015-II 2016-I

Magazine

Glamour verschijnt maandelijks in een verspreide oplage van 92.500 (bron: NOM). Glamour is ook digitaal verkrijgbaar via de Appstore en Google Play Kiosk.

DOWNLOADS

Online

24/7 het laatste mode-, beauty- en celebritynieuws in de vorm van artikelen en video’s én verhalen over liefde en carrière. Ook lees je blogs van influencers als psycholoog Janneke Gaanderse en vegan-auteur Sanne de Rooij.
Daarnaast cureert Glamour de nieuwste items voor je interieur, kledingkast en beauty stash die je kunt kopen via de Glamour Concept Store. Ook bekijk je de hele dag door beauty video’s via de Glamour Beauty TV app.
Glamour.nl is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid en bereikt inmiddels gemiddeld 660.000 unieke bezoekers en 1.600.000 pageviews per maand.

Naar de website
DOWNLOADS

Merkextensies

National Glamour Day

Hét shopping event dat twee keer per jaar plaatsvindt en alle winkelstraten van Nederland Glamour-roze kleurt. Winkeliers bieden Glamour-lezeressen op deze dag twintig procent korting op de nieuwe collectie.

Glamour Woman of the Year Award

Eind 2014 organiseerde Glamour voor de allereerste keer in Nederland de Glamour Woman of the Year Award. Amerika en Groot-Brittanië gingen al voor. Deze avond was één groot modefeest waarbij Doutzen Kroes werd uitgeroepen tot Woman of the Year 2014.

Glamour Denim Dive Powered By Replay

In 2014 lanceerde Glamour de allereerste Denim Dive in samenwerking met Replay. Honderd lezeressen gingen in hun oude jeans het water in, om deze vervolgens aan een goed doel te schenken. Alle deelnemers ontvingen een nieuwe Replay-jeans, en de winnares van het parcours won een reis naar Ibiza.

Hollands Next Top Model & Glamour

Glamour heeft meerdere jaren een belangrijke rol gespeeld bij Hollands Next Top Model. Glamour’s hoofdredacteur zat in de jury, en de winnares van het tv-programma won een cover shoot van Glamour.

Glamour Health Challenge

Glamour Health Challenge is een sport event voor alle Glamour-lezers. In 2015 werd de allereerste editie georganiseerd met de wereldberoemde fitnessgoeroe Kayla Itsines. In 2016 pakte Glamour het nog groter aan. De tweeduizend lezers werden verwacht in de RAI Amsterdam waar de dag startte met een warming-up, gegeven door trainers van Nike. Hierna gaven bekende fitbloggers van Nederland mini-bootcamps, gevolgd door een spetterende dansmodeshow met kleding van hoofdsponsor Zalando.

Na de killerbody-workout van Fajah Lourens was het tijd voor de hoofd-act van de dag. Mary Helen Bowers, trainer van Victoria's Secret Angels, gaf samen met het Nederlandse model Maud Welzen een Ballet Beautiful-workout. Tussen het sporten door kon je een duik nemen in de ballenbak, shoppen in de fashion store van Zalando, een beauty experience bij Maybelline ondergaan of de Health Market bezoeken waar lekkere, gezonde snacks en sapjes te koop waren. Kortom, het was een groot fitnesswalhalla.

NIEUWS/Glamour

Glamour lanceert digitaal tv-kanaal: Beauty TV

Glamour lanceerde vanochtend in hotel W Amsterdam het allereerste digitale tv-kanaal op het gebied van beauty. Via de app en website Glamour Beauty TV kijk je 24/7 naar interactieve, shoppable videocontent over beauty. lees meer

Meer G+J nieuws