‘Quality Matters’ is onze pay-off en daar leven wij naar, omdat we weten dat excellente kwaliteit in inhoud en uitvoering de beste resultaten behaalt. Die hoge standaard handhaven we ook in de samenwerking met onze klanten. Die is persoonlijk en met korte lijnen.

Wat we doen

G+J Custom Content vertaalt marketingdoelstellingen in effectieve redactionele content die gebruikers informeert, inspireert en activeert. Deze content zorgt aantoonbaar voor betrokken klanten, merkloyaliteit en een verhoging van de omzet.

We zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van magazines, online media en video voor opdrachtgevers die de relatie met hun klanten willen uitbouwen. Daarbij zetten we alle kennis in die we bij G+J wereldwijd hebben opgebouwd in het bereiken van de meest diverse consumentendoelgroepen, zowel op journalistiek vlak als in branded content en advertentieverkoop.

Contact us

Wat ons onderscheidt

  • Excellente redactionele producties; door de beste journalisten, designers, fotografen en videomakers
  • Expertise in fashion, beauty, travel, lifestyle. Samenwerken met G+J's sterke merken
  • Advertentieverkoop en een internationaal content- en salesnetwerk in dertig landen
  • Distributiekanalen, marketingkennis en effectiviteitsonderzoek

Cases

Msafiri - Kenya Airways

Sinds maart 2017 maakt G+J Custom Content Msafiri, Kenya Airways' inflight magazine. Msafiri is een toonaangevend reis- en businessmagazine met topkwaliteit content en spectaculaire beelden, waarin internationale allure en een Afrikaanse signatuur samengaan.

Kenya Airways, ‘The Pride of Africa’, is een premium airline die naar 52 bestemmingen vliegt, waarvan 42 binnen Afrika. Het bedrijf is zeer betrokken bij de duurzame ontwikkeling van het continent. In Msafiri vinden de reizigers dan ook intelligente verhalen over de kansen, schoonheid en ontwikkeling van het Afrikaanse continent. 
www.msafiri-magazine.com

Awards
Zilver Best Infographic, Best of Content Marketing Awards Berlijn, 2017
Nominatie Africa’s Leading Inflight Magazine, World Travel Awards, 2017

HOLLAND HERALD - KLM

In 2014 kreeg Holland Herald, het iconische inflight magazine van KLM, een nieuwe formule en een nieuw vormconcept. G+J Custom Content ontwikkelde beide met veel plezier en in nauwe samenwerking met KLM.

De 2,35 miljoen passagiers die elke maand aan boord stappen van een KLM-toestel, vinden in hun stoelzak een sophisticated magazine vol reisinspiratie, interviews, lifestyle en kunst. Een eigentijdse afwisseling van lekker lezen, praktische reistips en wegdromen bij de mooiste bestemmingen.
Download media kit www.holland-herald.com

Awards
Zilver Best Customer Magazine Travel & Tourisme, Best of Content Marketing Awards Berlijn, 2017
Nominatie Europe’s Leading Inflight Magazine, World Travel Awards, 2017
Winner Best Series of Articles, Content Marketing Awards, Cleveland 2016
Bronze Best Use of Photography, International Content Marketing Awards Londen 2016
Winner Best Magazine, Grand Prix Content Marketing, Utrecht 2016
Finalist Best Cover, Grand Prix Content Marketing, Utrecht 2016
Finalist Best Use of Photography, International Content Marketing Awards, Londen 2016

 

#NSFAVOURITES – NS

Inspiratieblog #nsfavourites staat vol tips van bloggers en insiders voor het allerleukste dagje uit in eigen land. Met dit platform, waarop regelmatig nieuwe adressen worden geplaatst om reizigers te inspireren, zet NS de volgende stap in haar contentmarketingactiviteiten. Behalve de leukste hotspots om een stad te ontdekken, biedt #nsfavourites ook fijne aanbiedingen op diverse bestemmingen in Nederland.

Maandelijks verwelkomt #nsfavourites tussen de 100.000 en 135.000 unieke bezoekers, die gemiddeld meer dan twee pagina’s lezen met een gemiddelde leestijd tussen de twee en vier minuten. De intentie om te reizen zien we terug in de populariteit van aanbiedingen; maandelijks worden 5.000 actiecoupons gedownload.
www.nsfavourites.nl

Awards
- Winner Best Web Magazine, Digital Communication Awards, Berlijn 2016
- Winner Best New Digital Publication, Content Marketing Awards, Cleveland 2016
- Finalist Best Travel, Digital Magazine Awards, Londen 2016
- Highly Recommended Best Innovation, Digital Magazine Awards, Londen 2016
- Finalist Best Food & Drink, Digital Magazine Awards, Londen 2016
- Finalist Project of The Year, Content Marketing Awards, Cleveland 2016
- Finalist Best Transportation Publication, Content Marketing Awards, Cleveland 2016
- Finalist Best Brand Publication, Digiday Content Marketing Awards, New York 2016

SPOOR - NS

Vijf keer per jaar valt bij reizigers met een NS-abonnement het magazine SPOOR op de mat, gemaakt door G+J Custom Content. Met een mix van toeristische beleving, praktische NS-informatie en coupons met aanbiedingen zorgt het tijdschrift voor een grote betrokkenheid bij de doelgroep. De look van het tijdschrift is nu nog frisser dan voorheen door een recente softe restyling.

SPOOR bereikt 1,3 miljoen abonnementhouders en hun gezinsleden. Het scoort ruim boven de benchmark in gemiddelde leestijd en waardering. Met de conversie die het genereert, is NS meer dan tevreden.

Awards
Finalist Best Magazine bij Grand Prix Content Marketing, Utrecht 2016
- Finalist Best Membership bij International Content Marketing Awards, Londen 2016
- Finalist Highest Conversion Response from a Content Program bij Content Marketing Awards, Cleveland 2016

360° MAGAZINE - BEVER

Voor retailer Bever ontwikkelde G+J Custom Content een magazine vol outdooravontuur en inspirerende reisbestemmingen voor de actieve buitensporter. Met een oplage van 70.000 is 360° magazine het grootste outdoor- en travelmagazine van Nederland.

Verbluffende fotografie en een frisse, eigentijdse lay-out dragen bij aan de merkvoorkeur en versterken zodoende de band met de vaste klanten. Het blad stimuleert herhalingsbezoek aan winkel en webshop.
www.bever.nl/360​​​​​​​

TÊTE-À-TÊTE - TEFAF

TEFAF is 's werelds meest toonaangevende kunstbeurs. Verzamelaars, museumvertegenwoordigers, kunsthistorici, kunstenaars en handelaren – op TEFAF komen liefhebbers uit alle disciplines in de kunstmarkt samen. Dit zorgt ervoor dat TEFAF elk jaar behalve een ijkpunt in commerciële zin ook een plek is waar het discours zich ontwikkelt.

Voor TEFAF ontwikkelde G+J Custom Content TÊTE-À-TÊTE. In deze bundel leveren acht vooraanstaande personen in vier dialogen hun bijdrage aan actuele discussies in de internationale kunstmarkt. Deelnemers zijn onder andere econoom Clare McAndrew, kunstenaar Daan Roosegaarde en Antonia Boström (Victoria & Albert Museum). Fotograaf Erwin Olaf maakte de portretten. TÊTE-À-TÊTE telt 52 pagina's en was voor € 7,50 verkrijgbaar tijdens TEFAF Maastricht 2016.

Awards
- Finalist Best Longread, Grand Prix Content Marketing, Utrecht 2016
- Finalist Best Interview Or Profile, Content Marketing Awards, Cleveland 2016
 

CS - NS

In opdracht van NS ontwikkelde G+J het 36 pagina’s tellende CS Magazine, dat bezoekers van het station laat zien wat Amsterdam Centraal te bieden heeft aan restaurants, winkels en service. De uitstraling van CS sluit aan bij die van de nieuwe IJ-passage, een luxe winkelgalerij met een internationale sfeer.

Het tijdschrift heeft een oplage van 50.000 en wordt gratis verstrekt op Amsterdam Centraal. Inmiddels is de tweede editie verkrijgbaar op het station.

CHECK-IN – HAMPSHIRE HOTELS

Hampshire Hotels, met circa zeventig karakteristieke 3-, 4-, en 5-sterrenhotels een van de grootste hotelonderneming in de Benelux, lanceerde begin 2015 hun eigen magazine Check-in. Elk jaar verschijnt er weer een nieuwe editie, die op alle hotelkamers klaarligt als cadeautje voor de gasten. Het laat zien wat er te beleven is rondom de diverse Hampshire Hotels.

G+J Custom Content bedacht en maakt Check-in. Het is genieten op elke pagina: van de beste wandel- en fietsroutes in de natuur tot prikkelende insider tips voor een weekendjein de stad. En natuurlijk het lekkerste eten. Op de laatste pagina’s vinden gasten een overzicht van alle hotels, zodat zij meteen hun volgende verblijf kunnen plannen.

www.hampshire-hotels.com/magazine

Grand Tour of Switzerland – Zwitserland Toerisme

Voor Zwitserland Toerisme bedacht G+J Custom Content in 2015 een handige tipgids met alle highlights rondom de auto- en treinroute Grand Tour of Switzerland, die werd verspreid onder de abonnees van JAN en National Geographic Traveler. In 2016 verschenen twee thematische gidsen met geheel nieuwe content, Cultuur en Outdoor. Deze zijn gericht verspreid met diverse G+J-titels, waaronder 360° magazine van outdoor- en travelspecialist Bever dat ook door Custom Content wordt gemaakt.

RELAX – PROMINENT

Na een aantal edities van het lifestylemagazine RELAX te hebben ontwikkeld en geproduceerd, heeft G+J Custom Content het bestaande concept doorontwikkeld naar een digitaal platform over het belang van thuis relaxen. Het resulteerde in online inspiratieplatform RELAX, waar lezers praktische tips en inspirerende artikelen kunnen lezen over ontspannen en genieten.

www.relaxen.nu

DISCOVER HOLLAND – NEDERLANDSE OPENBAARVERVOERBEDRIJVEN

Discover Holland is een Engelstalig online platform dat toeristen activeert om met het openbaar vervoer Nederlandse bezienswaardigheden te bezoeken. G+J Custom Content werd gevraagd om hiervoor content te creëren die inspireert om erop uit te gaan. De teksten worden ontwikkeld vanuit consumer insights en online zoekgedrag, en SEO-geoptimaliseerd geschreven om een maximaal bereik te behalen.
www.discoverholland.com

NIEUWS/Custom Content

G+J Custom Content maakt Spoor Kids voor NS

Speciaal voor de jonge treinreiziger heeft G+J Custom Content minimagazine Spoor Kids gemaakt voor NS. Het tijdschrift, gericht op kinderen van 4 t/m 11 jaar, inspireert kinderen om er samen met hun ouders met de trein op uit te gaan. lees meer

Meer G+J nieuws